Velkommen til min blogg. Her vil du kunne følge ferden videre; i hjemmet vårt, livet vårt og aktivitetene våre.















mandag 22. juli 2013

Bruschetta med serrano skinke

FØLER AT JEG LIGGER EN DAG ETTER HELE TIDEN NÅ... Kan det ha noe med at det er sommer, ferie, super fint vær og ja da har man mange jern i ilden :-))

I går var det duket for storkalas på platten vår. Vi hadde marinert en stor hvalbiff, og til middag kom Bjørg og Terje, Randi og Per, og min mamma og Ronald. Så alt i alt var vi 9 pers til middag :-) Bare å stable om litt på platten så var det fin plass til alle og enhver. 

Til forrett lagde vi Bruschetta med Serrano skinke




Denne retten er så fantastisk god! 

I går brukte jeg Pågen Landbrød med tranebær og aprikosbiter. Penslet med olje og grillet 
skivene. Tomatfyllet hadde vi laget noen timer i forkant ; ternet tomatkjøtt blandet med olje, hvitløk og bassilikum. Står det noen timer før bruk, setter det seg godt i smak. 
La tomatfyllet fordelt på skivene, Serrano skinke over m litt Ruccola salat både som pynt og gir god smak. Over dråpet jeg med soljasaus. Og noen biter med honningmelon og 
oliven gjør susen. 


Vel bekomme og et smakfullt sommermåltid. Alles favoritt!!!


Ha en super fin sommerdag


Trine 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar