Velkommen til min blogg. Her vil du kunne følge ferden videre; i hjemmet vårt, livet vårt og aktivitetene våre.















lørdag 19. januar 2013

Slik lager du islykter


Siden sist innlegg har flere spurt hvordan jeg laget islyktene. Viser dere gjerne det!
Koselig med ny "pynt" nå i januar. Ble jo litt tomt når julestæsje forsvant :-)) 



Benytt gjerne ballonger du har liggende, store og små. Her har jeg benyttet mellomstore 
ballonger. Fyll de med kaldt vann, så mye som du ønsker i forhold til str på lykt.


Når ballongen er fylt med vann, blåser du inn litt luft i ballongen og knyter igjen. 
Jeg har to forskjellige fasonger på mine, velg ut fra bolle, men prøv å få flat bunn. 
Blir finest å benytte Kenwood bollen :-)) 
Sett ballongene ut, avhengig av kulde, men ca 12 timer rundt 6-7 minus. 


Stikk hull på ballongen og sett islykta i kummen. 



Kakk hull i toppen av lykten, gjerne med en liten hammer, eller kniv. Hell ut vannet inni lykten. Og form toppåpningen i ønsket str. Bruk varmt vann til å gjøre lykten slett og glatt :-)) 




Veldig enkelt, og ikke minst billig. Benytt kubbelys, ikke telys da de brenner hull i bunnen av lukta innen kort tid og flammen slukner. 


Ha en super lørdag folkens, her er det nå -14 kalde. Helt ypperlig å lage ISLYKTER. 


Trine 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar