Velkommen til min blogg. Her vil du kunne følge ferden videre; i hjemmet vårt, livet vårt og aktivitetene våre.















mandag 10. desember 2012

Barnegjemsel

HAR EN LITEN SØT HISTORIE å dele med dere

På lørdag var vi jo på shopping og kjøpte den supre tørketrommelen, som allerede er omtalt i bloggen.. Den er stooor, rommer hele 8 kg, har lys inni, touch, eget ullprogram bla bla bla bla... 
Og i går formiddag, da det VAR duket for far og datter tid.. Og mor stod på kjøkkenet..

DA VAR UNGEN GONE with the wind... Enkelt sagt. 
Jeg trodde ho satt med faren, men der var hun ikke. I ren irritasjon ba jeg han lete etter henne, for man vet jo ALDRI hva små barn gjør på KUN KORT TIIIIIIID !!! 

Ja, og han lette og lette han.. Neeeei, ikke noe unge funnet. Oppe, nede, badet, vaskerom... Neeeeei! Fortsatt ikke noe barn funnet. På med sko og jakke, ut i hagen... Neeeeeeei! Ikke noe barn der heller... Opp igjen... 

Og da tenker mor at kanskje det er best at begge leter. 
Først inn på badet. Neeeei! Ikke noe barn.. Så inn på vaskerommet, for jeg syns jo ikke at jeg har hørt verken trinn i trappa opp eller dører som har blitt åpnet og lukket.. Tross alt! En mor HAR VINKELØRER HELE DØGNET !!

På vaskerommet? Neeeei! Går ut igjen, men snur - det var NOE der som ikke stemte..
Vaskemaskin stod og vasket! Hmm! Jeg hadde ikke vask på.. Og klær utover gulvet! Hmm! Slik forlot da ikke jeg vaskerommet sist.. 




Og joooda! INNI tørketrommelen satt jentungen !!! Blid og fornøyd !! Men også litt forskrekket, for døra var lukket inntil, og det var ganske så varmt inni der... 

Lettere til sinn prøver mor og forklare at slik gjør vi ikke. Og at det kan være farlig, og bla bla bla... Ikke lett å holde seg heller, da det hele ble ganske så komisk :-) lettere irritert på faren 
som da er oppslukt i Istid4, og ikke følger med.. Og artig at det var jeg som fant henne, og til slutt skal man være mor og forklare at SÅNN GJØR VI IKKE , HE HE .. 


Men tørketrommel er herved innviet, så håper vi at det neste ikke blir at bikkja blir kastet i 
vaskemaskin på 60 grader !!! 



Tvi tvi ......







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar