Velkommen til min blogg. Her vil du kunne følge ferden videre; i hjemmet vårt, livet vårt og aktivitetene våre.















onsdag 10. oktober 2012

Fridag er oppskrytt

Å ha fri er oppskrytt.

I dag da man kunne sove en time lenger enn vanlig, og levere barn en time senere. Ja, hvem våkner tidlig og slenger på flombelysning på soverommet og roper GOD MORGEN!!!
Joda, det er min lille datter...

Bare å stå opp til et iskaldt kjøkken da, gjesp, og lysten på en varm dusj er større enn noe annet på denne planeten akkurat da. Sette frøkna til NRK super barnetv, og håper at ho sitter i ro der, mens mor dusjer..



Fyre i peisen, steke to rundstykker, vaske barn, kle på barn, spise og så kjøre i barnehagen.


Jeg kommer tilbake, koker en halv kanne kaffe,og skrur på pc'n for å påbegynne dagens jobb.
Og hva skjer da? Joda, ALLE papirene og permen med regnskap er glemt inne på jobben.... Den permen som stod i nettet i gangen, var FEIL perm!!! OMG!!!



ARG!! Ja, man blir jo litt irritert!!



Men kommer da igang og får påbegynt gjennomgangen av div poster.
Så ringer gubben og lurer på hva jeg serverer til lunsj? TIL LUNSJ!!! Hva f.......!
Jeg tok en dag fri for å jobbe hjemme i stillhet, men neida - nå kommer gubben hjem til lunsj!



Lunsjen måtte han fikse selv, og heller ikke var jeg særlig snakkesalig. Og så mye fikk jeg gjort i dag.... Bare å drite i alt, få på seg skoa og lufte bikkja. For så å dra frem den forbanna støvsugeren, for videre å henge ut sengetøy til lufting, og henge opp de fem maskinene som jeg også har rukket å kjøre i dag...



Forberede middag, for så å stikke til byen for å hente barn såpass tidlig at vi slipper å stå i den fordømte køa, som vi gjør hver dag ellers... Stress, tut, tut, duster i veien som ikke kjører fort nok. Og f... skal bussen STOPPE DER OGSÅ!!!



Parkerer bilen hjemme, setter på en film I BILEN, slik at jentungen er opptatt i 10 min. Slik at jeg rekker å vaske bilen før ho er lei. For makan til møkkete bil jeg hadde, skal du lete lenge etter..

Jepp - det gikk bra!!

Inn, vaske barn, og fortsette med middagen.
På menyen i dag stod blomkålgratinerte grønnsaker med medister og kjøttpølse.
Akkurat ferdig og Rune kommer hjem, middag på bordet, middag i magen. Og forte oss å rydde bort.
Kle på oss, ut å gå tur, en time og rakk akkurat barnetv..



Puh! Sier jeg.

Å ha fri er oppskrytt!!


Nå opp å skifte for å rekke et foredrag med PPT på Spartahytta kl. 19-20.30.
Derfra på styremøte som begynner kl 20.00.


Skulle jammen ønske jeg hadde FRI hver dag -
så kanskje jeg hadde fått gjort noe :-)




Noen som kjenner seg igjen ?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar