Velkommen til min blogg. Her vil du kunne følge ferden videre; i hjemmet vårt, livet vårt og aktivitetene våre.















tirsdag 14. august 2012

Hjemmelagde Røsti poteter

I dag fikk jeg for meg at jeg skulle lage Røsti poteter.
Vi kjøper til vanlige Røsti poteter i Sverige, som vi griller sprøde og gode. Gjerne med indrefilet, salat, grillet mais og rødvinssaus. Dette må jeg si er et godt alternativ, ble smakfulle og gode.

Oppskrift:

15 poteter
1 gulrot
1 vårløk
Hvitløk
Olivenolje, salt og pepper

Kok opp 5 skrellede poteter, og avkjøl.
Riv resten av potetene, benytt gjerne foodprosessor, og gulrot.
Rist av det meste av væske på de revne poteter og gulrot. Bland i løk, hvitløk, salt og pepper etter ønske. Til slutt river du de kokte avkjølte potetene. Bland godt, til en smidig deig.
Legg deig på fjøl, og stikk ut sirkler med et vinglass. (tenker det kan være artig med hjerteformer etc når man får litt trening). Stek med smør eller olivenolje i stekepanne.

Dette er å anbefale !




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar